Psycholodzy zaproponowali dwie główne teorie, które są uważane za ważne w tworzeniu załączników.
Wiele z tych dzieci miało kilka załączników przez 10 miesięcy, w tym załączniki do matek, ojców, dziadków, rodzeństwa i sąsiadów. Matka była główną postacią przywiązania do około połowy dzieci w wieku 18 miesięcy i ojcem dla większości pozostałych. Najważniejszym faktem w kształtowaniu załącznikami nie karmi i zmienia dziecko, ale kto gra i komunikuje się z nim.

Attachment Theory

Psycholodzy zaproponowali dwie główne teorie, które są uważane za ważne w tworzeniu załączników.

Nauka / behawiorystycznej teorii przywiązania (np. Dollard i Miller, 1950) wynika, że ​​załącznik jest zestaw wyuczonych zachowań. Podstawą nauki załącznikami jest dostarczanie żywności. Niemowlę będzie początkowo stanowią załącznik do kto karmi go. Uczą się kojarzyć podajnik (zwykle matka) z komfortem jest karmione przez proces warunkowania klasycznego, daj się znaleźć kontakt z matką pocieszające. Oni również, że pewne zachowania (np. płacz, uśmiechając się) przyniesie pożądane odpowiedzi od innych (np. uwagę, komfort), a przez proces operant klimatyzacji nauczyć powtarzania tych zachowań, aby uzyskać to, co chcą.

Ewolucyjna teoria przywiązania (np. Bowlby, Harlow, Lorenz) sugeruje, że dzieci przychodzą na świat biologicznie zaprogramowany do tworzenia załączników z innymi, bo to pomoże im przetrwać. Niemowlę produkuje wrodzony "wyzwalacza" społecznego zachowania, takie jak płacz i uśmiech, które stymulują reakcje wrodzone opiekuńczość od dorosłych. Wyznacznikiem przywiązania nie jedzenie, ale opieka i reagowania jest.

Bowlby zasugerował, że dziecko początkowo tworzą tylko jeden podstawowy załącznik (monotropy) i że rysunek załącznik działał jako bezpiecznego bazę wypadową do odkrywania świata. Relacja przywiązanie działa jako prototyp dla wszystkich przyszłych stosunków społecznych tak hormonalną może mieć poważne konsekwencje. Teoria ta również wskazuje, że jest okres krytyczny dla rozwoju w mocowania (około 0 -5 lat). Jeżeli załącznik nie opracował w tym okresie, a następnie dziecko będzie cierpieć z powodu nieodwracalnych skutków rozwojowych, takich jak ograniczenie inteligencji i zwiększenia agresji.



  PRZEJDŹ NA FORUM